Digital skyltar är en elektronisk visningsplattform som kan användas för reklam, bygga varumärkeskännedom och leverera viktig information om ett företags produkter och tjänster via högkvalitativ grafik och videor. Experter har förutspått att just detta reklammedium kommer att förvandlas till en bransch som är värd en hel del pengar.
Eftersom digitala skyltar kan leverera omfattande meddelanden, tidtabeller, nödsituationsinformation och produktbeskrivningar i realtid, kan de ge företag ett försprång gentemot sina konkurrenter. I en tid där konsumenterna inte längre svarar på tryckta annonser och kostnaden för kundanskaffning blir dyrare, här nedan är några fördelar med digitala skyltar som kan öka din kundbas.
Ökad återkallelse- och kvarhållandefrekvens
Digitala skärmar fångar 400 % fler visningar än statiska skärmar. Inte bara fångar de fler visningar, utan deras återkallningsfrekvens är 83 % – betydligt högre än någon traditionell media. Med 8/10 kunder som går in i en anläggning bara för att en skylt fångade deras blick, är ökad gångtrafik och nya kunder praktiskt taget garanterade.
Ökade intäkter
En kombination av kraftfull text, bilder och videor påverkar i hög grad köpbeslut, särskilt eftersom 60 % av en shoppares köpbeslut fattas vid försäljningsstället. Dessutom upplever cirka 80 % av varumärkena som använder digitala skyltar en försäljningsökning på upp till 33 %. Fördelarna med digital skyltning, eller som det också brukar kallas Visual Communications, är att det kan skapa en uppslukande konsumentupplevelse, öka möjligheter till korsförsäljning, merförsäljning och impulsköp genom att snabbt anpassa och distribuera engagerande innehåll när och där det är viktigast.
Låg kostnad
Eftersom digitala skyltar eliminerar behovet av utskrift, kan företag som använder programvara för digital skyltning minska kostnaderna för utskriftsmaterial som broschyrer, menytavlor, traditionella skyltar och stora affischer. Digital skyltning gynnar företag genom att minska kostnaderna för logistik och lagring av dessa marknadsföringsmaterial, vilket inte bara minskar utgifterna utan också sparar tid. Genom att spara på tryck- och materialkostnader kan företag istället fokusera på att ta fram innehåll och grafik av hög kvalitet.